Co je Office Delve?
Delve znamená v překladu ponořit se – už z názvu by tedy mohlo být jasné k čemu Delve slouží. Jedná se o nástroj, díky kterému máte možnost ponořit se do světa informací napříč Microsoft 365.
Nemusíte si pamatovat název dokumentu, nebo místo, kde je uložený. Delve zobrazuje dokumenty bez ohledu na to, kde jsou uloženy.
Delve slouží také k zobrazování profilů Vašich kolegů, propojuje celou společnost a pokud se ho naučíte využívat je skvělý jako interní firemní sociální síť.
Je to místo, kde každý zaměstnanec najde elektronické vizitky svých kolegů, může upravovat svou vlastní vizitku a vidí zde všechny dokumenty, které má právo vidět. Delve nemění práva – každý tedy vidí jen své soukromé dokumenty a dokumenty, které s nimi kolegové sdílí nebo jsou veřejné.
Každého z nás zajímá jiná oblast dokumentů, každý z nás má jiný styl upravování dokumentů a každý z nás sdílí své dokumenty s určitým okruhem lidí. Z těchto kroků, které v prostředí děláme se Delve učí a přizpůsobuje tak zobrazované informace každému uživateli. Každý uživatel Delve má tak jinou domovskou stránku – zaměřenou na to, co ho zajímá a s čím nejčastěji pracuje.
Pokud používáte ve firmě Microsoft 365 máte i Delve:
Delve sdružuje dokumenty přehledně, má hezký design a je místem, kde každý zaměstnanec najde to, co hledá:
Zobrazení:
Aplikace Delve umožňuje zobrazení informací a sbírek dokumentů několika způsoby. Na záložce DOMŮ se každému uživateli zobrazují informace, o které se nejvíce zajímá a jsou pro něj nejvíce relevantní – tedy dokumenty a soubory, na kterých uživatel pracoval, které vyhledával, které jsou populární mezi ostatními kolegy apod.
Na záložce JÁ pak každý uživatel Delve nalezne své práce a dokumenty, které s ním ostatní sdílí.
Po kliknutí na jméno či fotografii pod záložkou LIDÉ naopak zase uživatel vidí práce svých kolegů – samozřejmě pouze ty veřejné nebo sdílené.
Obsah karty:
Vizuální prezentace souborů v této aplikaci je podobná jako na jiných sociálních sítích, proto uživatelům přijde známá a lehce se v ní orientují. Informace na jednotlivých kartách uživatelům říkají, o jaký soubor se jedná, proč by pro uživatele měl být důležitý a vystihují i detaily jako: ve které složce je dokument uložen, kdo na dokumentu udělal poslední úpravu, a zobrazují náhled dokumentu.
Panely:
Panely slouží jako složky – jsou místem, kam je možné sdružovat dokumenty dle tématu. Tyto panely pak mohou být sdíleny se skupinou nebo mohou sloužit individuálně každému uživateli Delve. Každá karta obsahuje tlačítko PŘIDAT NA PANEL – to uživateli umožňuje jednoduché zařazení do příslušného panelu. Každý si tak může přehledně seřadit potřebné dokumenty podle toho, jak mu to nejlépe vyhovuje.
Jaké výhody tedy Delve přináší?
- Z uživatelského pohledu je používání Delve velmi jednoduché a interaktivní. Není nutné se učit nové věci. Jak jsou dokumenty v Delve třízené a jak je třídit podle sebe se uživatel naučí hned při první návštěvě tohoto zajímavého nástroje.
- Delve nemění žádná oprávnění k souborům. Soukromé dokumenty proto zůstanou soukromé. To se týká i aktivit prováděných na Delve, ty také zůstávají soukromé.
- Díky Office Graph – což je jakýsi mozek v pozadí Delve, který sbírá a analyzuje signály, které uživatel a jeho kolegové vysílají, když pracují prostřednictvím Microsoft 365 – se každému uživateli zobrazují na jeho ploše dokumenty a informace, které jsou pro něj relevantní.
Díky Office Delve bude mít každý uživatel pořádek v dokumentech. Celá firma bude propojena a zaměstnanci budou moci lépe sdílet a pracovat na společné práci. Přehledné stránky a interaktivní prostředí dodávají Office Delve punc moderní online kanceláře.