Moje cesta k Microsoft 365
Kdyby mi před pěti lety kdokoli řekl, že všechny své důležité dokumenty, fotografie, pracovní soubory a neroztřízené složky, o které nechci přijít (protože nevím, co v nich je a ještě jsem se nedostala k tomu, abych je vytřídila), můžu mít uložené někde v cloudu. A můžu si tak uvolnit místo ve svém počítači, který už má tak plnou paměť, že se sotva spustí a k tomu nemusím mít doma stát ani externí disk, na který se práší a v noci mě jeho vrčení budí.
Poklepu si na čelo a odvětím mu:
Ha, ha cloud! Jasně! Já všechny svoje milované a důležité soubory pošlu někam do prostoru, ani nevím kam, aby mi je někdo ztratil! To určitě!
Nikomu takovému jsem samozřejmě takovou větu odvětit nemohla, protože mi nikdo takovou věc, před pěti lety, neporadil. V tu dobu o krásách cloudu věděla jen malá hrstka nadšenců. Jak čas plynul, došla tahle novinka i ke mně.
Jak to všechno začalo?
Při studiu na vysoké škole jsem začala pracovat v personální agentuře na pozici asistentky jednatele a koordinátorky marketingu. Protože to byla menší personální agentura, procházelo mi pod rukama mnoho rozličných pracovních procesů, se kterými jsem si musela podle svého poradit, a díky kterým jsem objevovala, jak agentura funguje. V jedné osobě jsem byla IT technik, překladatelka, spojovatelka, spisovatelka, účetní, koordinátorka, tlumočnice, doručovatelka, číšnice, atd.
Díky této různorodé práci jsem přišla na to, co mě nejvíc baví. A začala jsem se vzdělávat v oblasti marketingu, tvorby webových stránek a designu. Postupně jsem přešla k online marketingu. Realizovala jsem kampaně pro zmiňovanou personální agenturu, spravovala webové stránky a propagaci na sociálních sítích. A protože tento směr nemá daleko k samotnému IT, začalo mě také zajímat, jak pracovní procesy v agentuře zrychlit, zjednodušit a jaké moderní technologie jsou k dispozici. Čím by bylo možné nahradit starý server, který personální agentura vlastní a má na něm veškeré důležité soubory. Kde vytvořit to správné místo na sdílení životopisů pro personalisty. Jak urychlit komunikaci mezi kolegy, když jsou v terénu u klientů apod.
Jediné odpovědi, které pro mě nebyly uspokojivé, radily zakoupit nový server, najmout externí IT nebo si za statisíce nechat naprogramovat vlastní řešení.
Řešení přišlo do cesty samo!
Jednoho dne mě, shodou náhod, oslovil známý mé kolegyně s poptávkou na tvorbu webu a loga pro jeho začínající firmu. Začal mi vysvětlovat, čeho se web bude týkat a jaký model podnikání, že to vlastně chce rozjet.
Z té schůzky jsem domu přišla nadšená, ne proto, že to byl další domluvený kšeft. Ale proto, že mi představil věc, před kterou mi spadla brada. Bylo to přesně to, po čem jsme celou tu dobu pátrali v personální agentuře, bylo to TO, co by vyřešilo všechna ta trápení s nastavením IT.
Chtěla jsem vědět víc!
“Microsoft 365 je vlastně taková online kancelář.” Zasvěcoval mě tehdy, dnes už můj kolega. “Všechno, co máte tady v tom počítači, a už se Vám to tam koukám ani nevejde, si jednoduše nahrajete do cloudu, na servery společnosti Microsoft, které jsou rozmístěny po celém světě. No, a protože do cloudu máte prostřednictvím účtu Microsoft 365 přístup přes jakýkoli webový prohlížeč, dostanete se tak ke svým důležitým souborům odkudkoli a z jakéhokoli zařízení.”
Určitě chápete, že jsem měla ještě spoustu doplňujících otázek. “A co když mi všechny mé důležité soubory Microsoft ztratí?” “A co všechno Microsoft 365 obsahuje?” “A to se ke svým souborům nedostanu rovnou z mého počítače, to musím být pořád online?” “To se k těm souborům nedostane nikdo jiný?”
No, otázek bylo mnoho a vy na ně naleznete odpovědi v tomto článku.
Po tom, co jsem byla zasvěcena do Microsoft 365, jistě chápete, že jsem ho prostě nemohla jen tak nechat jít. Proto jsem nyní součástí týmu firmy CloudForce a dělám dvě skvělé věci najednou:
ONLINE MARKETING PRO OFFICE 365
Co se děje teď?
No a nyní jsem já ten člověk, který od nezasvěcených slyší větu:
Ha, ha cloud! Jasně! Já všechny svoje milované a důležité soubory pošlu někam do prostoru, ani nevím kam, aby mi je někdo ztratil! To určitě!